Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tony Kleijn - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Tony Kleijn - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

07 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Donderdag 3 augustus begon ik aan mijn reis naar Maleisië. Het kostte me in totaal meer dan 20 uur om er te komen. Eerst heb ik me ouders en Ference uitgezwaaid om met de trein naar Düsseldorf te gaan. Vanaf daar heb ik het vliegtuig genomen naar Abu Dhabi. Na een tussenlanding van 6 uur (had twee uur vertraging) duurde de vlucht vanaf daar naar Kuala Lumpur nog 7 uur.

Bij elke vlucht mocht bij het raam zitten. Tijdens het landen bij Abu Dhabi zag je alleen maar woestijn en opeens vlieg je over het Ferrari Park heen. Heel apart. Maar wat is dat park mega groot zeg! In Abu Dhabi was het trouwens 45 graden. Dus ik was blij dat ik binnen moest blijven.

Kuala Lumpur bereikte ik om 12 uur 's nachts lokale tijd. Ik ben gelijk me bagage gaan ophalen en ben met de taxi naar me hostel in China Town gegaan. De taxi kon het hostel moeilijk vinden, dus we reden lang door China Town heen zodat ik gelijk een soort van rondleiding had gehad.

Aangekomen in het hostel ben ik gelijk gaan slapen op de slaapzaal. Ik ben heel voorzichtig naar binnen gegaan omdat iedereen al lag te slapen. Om half 2 in de middag werd ik wakker gemaakt door een Maleisisch mannetje die de kamer wou schoonmaken. Iedereen was namelijk al vertrokken.

Toen ik bij de receptie kwam zat Sam al op me te wachten. We hadden een nieuwe kamer geboekt voor drie dagen en alle spullen gedumpt. We zijn gelijk daarna China Town in te gaan om te ontbijten. Het eten kost ongeveer ongeveer 7 rhinggit, omgerekend minder dan 2 euro. En dan krijg je heel lekker en veel eten.

'S nachts probeerde ik in slaap te vallen, maar door me jet lag lukte dat totaal niet. Om 4 uur lag ik nog wakker. We hadden afgesproken om Nederland tegen Costa Rica te kijken. De wekker had ik dus niet nodig. De wedstrijd hebben we gezien op het dak van een café. Ontzettend gaaf. Heel druk was het er ook, en we hebben daar nog 2 Nederlandse meiden ontmoet.

Zondag was mijn geheugenkaartje kapot gegaan. De foto's die ik had zijn weg. Gelukkig had Sam ook zo'n kaartje mee. Deze dag waren we naar de Batu Caves geweest. 'S avonds deden we een hapje en een drankje met de twee Nederlandse meiden die we eerder hadden ontmoet.

Vandaag zijn we bij de Petronas Twin Towers geweest. Tegenover deze torens stond een mega hotel. Daar zijn we naar de top gegaan waar we goed uitzicht hadden op de torens.

Net hebben we gegeten bij de Raggae Bar, waar veel backpackers komen. Daar hebben we met z'n vijven gegeten en gepoold. De vijfde persoon was Bob, een Nederlander, die we daar ontmoet hebben.

Morgen zijn we van plan om naar het noorden te gaan. We willen via de Cameron Highlands naar de Perhentian Islands gaan om daar te gaan duiken.

  • 07 Juli 2014 - 22:26

    Tony Kleijn:

    Ziet er inderdaad gaaf uit zeg! Goede reis naar het Noorden toegewenst!
    Dikke knuffel van ons allen, xxx mama

  • 15 Juli 2014 - 18:59

    Bob:

    Hoi Tony,

    Mooi reisverslag en fijn dat je het zo leuk hebt.

    We kijken nu al uit naar je volgende verslag!

    Je familie is nu de hond afleveren en gelijk sateeen.

    Groetjes van ons allen!

    Bob+ rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisië

4 weken backpacken

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

Perhentian Islands

11 Juli 2014

Taman Negara

09 Juli 2014

Cameron Highlands

07 Juli 2014

Kuala Lumpur
Tony

4 weken backpacken door Maleisië

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 5402

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

Maleisië

Landen bezocht: