Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Tony Kleijn - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Tony Kleijn - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Tony

Blijf op de hoogte en volg Tony

09 Juli 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Na gisteren Kuala Lumpur te hebben verlaten, gingen we met de bus richting de Cameron Highlands. De rit duurde zo'n 4,5 uur en de bus waar we in zaten was super luxe. Het voelde een beetje aan als First class in het vliegtuig.

Bij aankomst was het al tegen het avonduur, dus na het inchecken gingen we gelijk het stadje in om te eten. Na een stukje over de lange straat van restaurantjes gelopen te hebben was er een restaurant dat beloofde de beste kip te hebben. Dat wou ik dan wel eens uitproberen en bestelde dan ook de Sweet en Sour Chicken. De kip die ik toen proefde was misschien ook wel de beste kip die ik ooit gehad heb. De dag daarna zijn we daarom ook 's ochtends, 's middags en 's avonds terugkomen om daar te eten.

In de avond ben ik vroeg naar bed gegaan, want om 4 uur 's nachts zou de wedstrijd Brazilië-Duitsland te zien zijn. De wekker om half 4 gezet en na het opstaan (wat heel veel moeite kostte) zijn we naar een lokaal cafeetje gegaan. De nederlaag van Brazilië die we toen te zien kregen kon ik nauwelijks geloven. Ik dacht even dat ik nog sliep, wat best logisch was voor dat tijdstip. Tijdens de wedstrijd een ontbijtje genomen en daarna maar weer gaan slapen.

Na toch nog twee uurtjes slaap gepakt te hebben ging de wekker om half negen alweer af. Vandaag gaan we een tour doen door de regio. Een enthousiaste gids kwam ons en zo'n 10 anderen ophalen met landrovers en daarna vertrokken we. Eerst reden we naar de thee-plantages om foto's te maken en de plek waar de gids zijn eerste verhaal zou vertellen. Hij vertelde best leuke dingen, zoals dat alle thee (groene, zwarte en ulong thee) allemaal van dezelfde plant afkomt. Het verschil wordt namelijk bepaald door hoelang je de thee fermenteert. En Maleisië geen thee exporteert omdat het allemaal in eigen land wordt gebruikt.

Na de thee-plantages zijn we doorgereden naar een stuk regenwoud waar we een korte wandeling doorheen maakten. Tijdens deze wandeling liet de gids allemaal mooie uitkijkpunten zien en vertelde veel over de planten. Vooral wat hij vertelde over de vleesetende Pitcher-planten was grappig om te horen.

Daarna zijn we nog naar de tea-factory gegaan om te kijken hoe de theebladen daar verwerkt worden tot thee.

Na 's avonds weer gegeten te hebben bij hetzelfde restaurant maakten we het weer niet te laat. Want vannacht zouden we weer vroeg opstaan om Nederland te zien spelen.

's Ochtends, nog steeds treurend om het verlies van Nederland, hebben we de bus naar Taman Negara gepakt.

• 21 Juli 2014 - 18:01

Bob:

Ha Tony,

Zo, zo, je vermaakt je duidelijk goed. Je kip is ook beter dan die wij vorig jaar in Bogor kregen! Je reisverslag van 9-7 kwam pas op de 22e-7 bij ons binnen, we hopen daarom dat je nog veel meer verslagen voor ons zult hebben!
    Je hebt ook al gedoken toch?

Groetjes van oom Bob + familie